.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماجراي ربوده شدن جوان 19ساله در علي آباد

جزئيات 13 روز گروگانگيري يک ميليارد توماني در شهرستان علي‌آباد کتول از سوي گروگان 19 ساله فاش شد.
به گزارش خبرنگار سايت اطلاع رساني استان گلستان ، ماجراي اين آدم‌ربايي بي‌سابقه در استان گلستان زماني آغاز شد که پسر 19 ساله يک مرد کارخانه‌دار توسط يکي از بستگان نزديک خانواده ربوده شد.
بنابراين گزارش بعدازظهر 19 بهمن ماه سال جاري زماني که ولي‌الله 19 ساله براي سرکشي به زمين‌هاي کشاورزي پدرش از خانه خارج شده بود توسط يکي از بستگان که معتمد پدرش بود ربوده و به يکي از روستاهاي استان سيستان و بلوچستان منتقل شد. آدم‌ربايان پس از انتقال گروگان خود به زيرزمين خانه‌اي در اين روستا، با پدر او تماس گرفتند و در ازاي آزادي پسر 19 ساله درخواست يک ميليارد تومان وجه نقد کردند.
در پي اين تماس خانواده مرد کارخانه‌دار بلافاصله ماجرا را به ماموران نيروي انتظامي شهرستان علي‌آباد اطلاع دادند و به اين ترتيب تحقيقات پليسي براي آزادي پسر ربوده شده آغاز شد.
ماموران در اولين اقدام به تحقيق از کساني پرداختند که آخرين بار ولي‌الله را ديده بودند و متوجه شدند او پيش از ناپديد شدن همراه يکي از بستگانش به نام مهدي بوده است.
به گفته خانواده مرد کارخانه‌دار، مهدي يکي از اقوام نزديک و معتمد پدر خانواده به شمار مي‌رفت که کار رسيدگي به امور کارخانه و زمين‌هاي کشاورزي را برعهده داشت.
با صدور دستور قضائي، مهدي توسط پليس دستگير و به اداره آگاهي منتقل شد ولي در بازجويي‌هاي اوليه ادعا کرد که تنها دقايقي با ولي‌الله بوده و از سرنوشت او خبري ندارد.
اظهارات نخستين مظنون پرونده در حالي صورت مي‌گرفت، که ماموران توانستند خودرو جوان ربوده شده را در حالي که حوالي شهرستان گنبد رها شده بود پيدا و به اداره آگاهي منتقل کنند.
اين خودرو همان ماشيني بود که به گفته شاهدان، ولي‌الله و مهدي سوار بر آن به طرف جاده علي‌آباد ـ گنبد در حرکت بودند و پس از آن ديگر خبري از ولي‌الله نشد.
کارآگاهان پليس علي‌آباد که در بازجويي‌هاي انجام شده از مهدي، متوجه اظهارات ضد و نقيض او شده بودند، تحقيق از وي را ادامه دادند و سرانجام مهدي پرده از راز اين آدم‌ربايي برداشت.
او گفت: من معتمد پدر ولي‌الله بودم و مي‌دانستم که او ثروت زيادي دارد. از مدت‌ها پيش در اين فکر بودم که با ربودن ولي‌الله، از پدرش اخاذي کنم و براي همين نقشه ام را با يکي از دوستانم به نام يعقوب در ميان گذاشتم. با موافقت او، قرار شد پس از ربودن ولي‌الله وي را به يکي از روستاهاي استان سيستان و بلوچستان منتقل و نقشه اخاذي يک ميليارد توماني از پدرش را عملي کنيم. به اين ترتيب يک روز که ولي‌الله براي سرکشي به زمين‌هاي کشاورزي، از خانه خارج شده بود من هم سوار خودرو پژوي او شدم و با اين بهانه که حوالي شهرستان آزاد شهر کاري دارم وي را به آنجا کشاندم. در اين شهر با همدستي يعقوب ولي‌الله را بيهوش کرديم و با انتقال به خودرويي ديگر، يعقوب و دوستش او را به استان سيستان و بلوچستان بردند.
پس از اعترافات مهدي، به دستور سرهنگ اسدي فرمانده انتظامي شهرستان علي‌آباد، يعقوب نيز دستگير و به اداره آگاهي منتقل شد. با دستگيري دومين متهم پرونده، ماموران آدرس محل نگهداري از جوان ربوده شده را به دست آوردند و با دريافت نيابت قضائي عازم استان سيستان و بلوچستان شدند. آنها با محاصره محل ياد شده، در يک عمليات پليسي به فرماندهي سرهنگ اسدي موفق شدند يکي ديگر از آدم ربايان را دستگير و گروگان 19 ساله را آزاد کنند. ولي الله که 13 روز در بند آدم ربايان بود، پس از رهايي در گفت‌وگو با خبرنگار ما ماجراي اين گروگانگيري را چنين بازگو کرد: روز حادثه من براي سرکشي به زمين‌هاي کشاورزي از خانه خارج شده بودم و چون مي‌دانستم مهدي چه ساعتي از کارخانه پدرم بر مي‌گردد، کنار خيابان به انتظارش ايستادم. وقتي او سوار ماشين شد گفت که حوالي آزاد شهر کاري دارد و همراه هم به طرف اين شهر حرکت کرديم. در آنجا يکي از دوستان مهدي به نام يعقوب سوار ماشين شد و پس از کمي دور زدن در آزاد شهر، مهدي خواست توقف کنم تا کمي آبميوه بخوريم. پس از خوردن آبميوه او از ماشين پياد شد و گفت چون کارش طول مي‌کشد در آزادشهر مي‌ماند و من و يعقوب به طرف علي آباد به راه افتاديم. در بين راه احساس خواب آلودگي کردم وقتي بيدار شدم، دست‌ها و پاهايم بسته بود و در صندلي عقب يک خودرو سواري قرار داشتم. به غير از من يعقوب و مرد ديگري هم در ماشين بودند و چون هوا تاريک بود نفهميدم کجا هستم. آنها با تهديد از من خواستند که ساکت باشم و گفتند اگر پدرم تقاضاي آنها را برآورده کند، آزاد خواهم شد. ولي الله ادامه داد: ساعاتي بعد، در حالي که هوا روشن شده بود وارد روستايي در استان سيستان و بلوچستان شديم و آدم ربايان مرا به زيرزمين خانه‌اي در آنجا بردند. وقتي وارد زيرزمين شديم، يکي از آنها کنار من ماند تا فرار نکنم و ديگري از آنجا خارج شد. در مدتي که من گروگان آنها بودم، با من بدرفتاري نکردند و هر چه خودشان مي‌خوردند به من هم مي‌دادند تا اين که پس از 13 روز، ماموران نيروي انتظامي وارد زيرزمين شدند و مرا آزاد کردند.
اين گزارش حاکي است پس از آزادي ولي الله که با نظارت سرهنگ کريمي فرمانده انتظامي استان گلستان، دادستان علي آباد و تلاش اداره اطلاعات علي آباد انجام شد، اين جوان 19 ساله به علي آباد منتقل و در آغوش خانواده‌اش قرار گرفت.(egolestan)


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.